maanantai 2. toukokuuta 2011

YLE: Hakkarainen ei lähde eduskunnasta

YLE Uutiset: Hakkarainen ei lähde eduskunnasta 2.5.2011

Eduskunnassa maahanmuuttopuheillaan suurta huomiota herättänyt viitasaarelainen kansanedustaja Teuvo Hakkarainen (ps) ei ole harkinnut eduskunnasta lähtemistä, vaikka kertookin eduskuntatyön alun olleen raskaan. Hakkarainen kertoo saaneensa paljon myönteistä palautetta.

Hakkaraisen mukaan 99 prosenttia hänen saamastaan palautteesta on ollut kannustavaa.

- Nyt on tullut semmoista palautetta, että se on hyvä, että siellä on semmoinen mies, joka puhuu ymmärrettävästi. Mä puhun sitä, mitä mä ymmärrän ja kutsun asioita niiden oikeilla nimillä ja varmasti menee jakeluun, Hakkarainen linjaa.

Hakkarainen kohautti puhumalla Helsingin Sanomien haastattelussa tummaihoisista halventavaan sävyyn ja matkimalla minareetin rukouskutsua. Vähemmistövaltuutettu Eva Biaudet on pyytänyt valtakunnansyyttäjää arvioimaan, syyllistyikö Hakkarainen kiihottamiseen kansanryhmää kohtaan. Hakkarainen itse ei koe puhuneensa rasistisesti.

- Minä en ole rasistisia vihapuheita tehnyt. Minä olen tehnyt vain sen, mitä koulussa on meille opetettu. Siellä laulettiin, että kymmenen pientä neekeripoikaa, hän toteaa. Hakkarainen kummastelee, että hänet on julistettu rikolliseksi, mutta ei tiedetä vielä, mistä häntä syytetään.

- Jos minut nyt todetaan rikolliseksi, niin lähetään linnaan sitten. Kyllä sitä joutaa sinnekin.

Soini kehotti välttämään haastattelujen antamista

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini puhutteli Hakkaraista pian videokohun alkamisen jälkeen.

- Sovittiin, ettei paljon haastatteluja anneta. Ne jutut yleensä vääristyvät, kertoi Hakkarainen tapaamisesta.

Nopeasti tullut kuuluisuus ja haastattelupyynnöt tulivat Hakkaraiselle yllätyksenä. Eikä hän julkisuutta halunnutkaan, hän korostaa.

- Minä ajattelin, että mä oon siellä rivikansanedustaja. Että siellä jossain takarivissä teen niitä asioita, jotka on lähellä minun sydäntä: tää maaseutu ja täällä olevat ihmiset.

Kansanedustajan nelivuotiskausi on alkanut raskaasti, mutta Hakkarainen aikoo jatkaa entisellä linjalla.

- Olisi ollut helpompi olla sirkkelin ääressä, vaikka se on fyysisesti raskasta. Tää on tämmöstä ihme pyörittelyä, mutta nyt tää on kestettävä.


___________________________________________

Iltalehti: Hakkarainen ei pyytele anteeksi rajuja puheitaan

Tuore kansanedustaja Teuvo Hakkarainen (PS) jatkaa maahanmuuttajien ja homojen möyhentämistä puheenjohtaja Timo Soinin puhutteluista huolimatta.

Iltalehti seurasi kansanedustaja Teuvo Hakkaraisen vapunaaton aamupäivää hänen kotikonnuillaan Viitasaarella, Kymönkosken sahalla.

- Takkiani en käännä, enkä anteeksi pyydä siitä, että puolustan suomalaisia, sanoo Hakkarainen.

- En hyväksy, että ulkomaalaiset miehet tulevat joukolla lorvimaan Suomeen sosiaaliturvan perässä.