torstai 13. syyskuuta 2012

MTV3: Rasismista kärsinyt Loreen: Minua kiusattiin koulussa

MTV3: Rasismista kärsinyt Loreen: Minua kiusattiin koulussa 13.9.2012

Ruotsille viisuvoiton laulanut Loreen esiintyi keskiviikkona Helsingissä Elämä lapselle -konsertissa.

Viisuvoitto on tuonut laulajalle mainetta ja runsaasti työtilaisuuksia. Marokkolaistaustaisella Loreenilla ei kuitenkaan aina ole ollut kotimaassaan yhtä helppoa.

– Minua kiusattiin koulussa. Lapsilla on tapana pelätä kaikkea erilaista, ja minä näytin erilaiselta kuin muut ruotsalaislapset.

– Ruotsissa on kuitenkin näissä asioissa menty huomattavasti parempaan suuntaan minun lapsuusaikoihini verrattuna, 28-vuotias Loreen kehuu.

Eräs maahanmuuttovastaisten ruotsidemokraattien hahmo ei ollut ollenkaan hyvillään Loreenin viisuvoitosta. Hän julisti, että Loreen ei ole riittävän ruotsalainen ruotsalaiseksi euroviisuvoittajaksi.

– Hänen kannanottonsa oli parasta mitä saattoi tapahtua. Sen jälkeen kyseinen henkilö sai osakseen runsaasti kritiikkiä. Kritiikin määrästä näki, että ruotsidemokraatit eivät todellakaan edusta yleistä mielipidettä, Loreen sanoo.